Oprava madel - Kappa

Návody na opravy a individuální úpravy.
Vkládejte POUZE hotové návody.
Pravidla fóra
V této sekci budou uváděny pouze návody na individuální úpravy nebo opravy aut. Nesmí se zakládat témata s dotazy typu "potřebuju poradit s....". V názvu tématu uveďte na jaký model, motor je oprava (úprava) určena. Snažte se svůj popis doplnit co nejvíce informacemi a nejlépe i fotodokumentací.
Příspěvky v tomto fóru podléhají před zobrazením schvalováním. Za každou radu a tip na opravu a úpravu předem děkujeme. Pomáháte sami sobě :)

Upozornění: V moment odeslání se stává návod majetkem lanciaklubu a není dovoleno ho bez souhlasu vedení LK dále publikovat. Neplatí pro publikování návodů osobou, který ho vytvořila.
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Alena 133
Příspěvky: 2472
Registrován: stř říj 15, 2008 16:00
Bydliště: Návsí
Kontaktovat uživatele:

Oprava madel - Kappa

#1 Příspěvek od Alena 133 »

Oprava madla - Kappa
Jak vypadá madlo: Madlo se skládá z velmi tvrdého plastu obaleného pěnou. Na konci je uvnitř železný "prsten", kolem něj vede tvrdý plast až do dveří. V plastovém konci je kovová výztuha, která vede šroub do matice ve dveřích. Šroub má imbusovou hlavici a podložku. Slabé místo je za "prstenem", plast je tam ohnutý a nevydrží. Často se stává že celý plast za koncem madla vypadne - nevadí, stejně je tam pak na houby.

Co si připravíme: Plech (já používám "2"). Z něj nařezat plátky o délce max 5cm a šířce max!! 1cm. Jeden konec se musí ořezat aby neměl rohy, stačí úhlopříčkou max 2-3mm. Co nejblíž oběma koncům plíšku vyvrtat díry. Pro šroub v autě větší a pro samořezku u zaobleného konce plíšku menší (prostě tak aby nepropadla, podložky nejsou žádoucí). Hranatý konec s dírou je třeba ohnout, udělat z plíšku L, kratší strana je hranatý konec. Nesmí to být ale pravý úhel spíše cca 130st. to se dá později doladit kleštěma a kladívkem. Dál potřebujeme samořezku s ostrým koncem. Její ostrost a dobrý závit je důležitý. Její délka cca 2cm, krátká je na houby a dlouhá by mohla projít skrz.

Co s madlem: Z madla je třeba vtáhnout "prsten" (třeba na památku) a vyhodit zlomený plast ze dveří, pod ním uvidíte matici. Šroub s podložkou si dejte bokem.

Samozřejmostí je nářadí, stačí šroubovák a imbus. Dobrá pomoc je malá "račna".

Jak dál: Pokud je vše potřebné a madlo vyčištěné od přebytných plastů a kovů, můžete začít. Spojku vytvořenou z plechu vložíme do díry madla pod krytkou, stranou bez rohů napřed. Do vyvrtané díry na straně bez rohů vložte samořezku, musíte její hrot směřovat od dveří, musí se zavrtat do plastu v madle, který není vidět ale při šroubování je dost znát, prot je dobré zavrtat ji kousek od vyústění díry. Nesmí být rovně ale svisle. Pokud se napoprvé netrefíte do toho plastu ale jen projedete pěnou nic si z toho nedělejte, není tam co zkazit a začněte znova. Je tam opravdu málo místa a je dobré mít pomocníka, který bude madlo držet dál od dveří. Až se vám povede samořezku dostat do plastu, nebude hlavička sedět dokonale, vzhledem k úhlu zavrtání to ani jinak nejde. Až teda bude sedět a držet vemte si podložku a šroub. Podložku musíte vložit hned za konec madla před díru v plíšku, bývá tam málo místa. Čím víc bude plíšek namáčknutý na madle tím lépe bude doléhat madlo ve dveřích. Podložkou a plíškem prostrčte šroub a trefte se do matice a pak už jen šroubovat. Až dojede šroub nakonec tak jej jemně utáhněte, nervěte jej násilím jinak si poškodíte matici. Až budete mít toto hotové, zjistíte že krytka tam nesedne. Vyzkoušejte pevnost madla, jen pozor ať se nepraštíte dveřma jako já :-D. Krytka může drhnout na dvou místech. Neprojde přes hlavu samořezky. Musíte krytku, její plastovou trubku zespod v místě samořezky vyřezat. Na zadních madlech se krytka liší, je delší, je třeba ji vyřezat až k hlavě, která kryje šroub, prostě na konec té plastové trubičky. Pak vyzkoušejte zda sedne, pokud ne neprojde přes šroub (imbus), je třeba pomocníka, který madlo střední silou vytáhne směrem ke střeše a podrží, vy nasaďte krytku. Tím že se pak madlo pustí, skřípne krytku a bude lépe držet.

Může se stát, že si plíšek uděláte moc dlouhý, nesmí přečnívat přes okraj vyústění madla na starně krytky, takhle tam nesedne ani silou vůle. Nicméně není to složité vyrobit si plíšek nový. Mám za sebou pouze dvě madla, která dost bytelně drží, ale ještě jsem si nepřeměřila vše, tak se s mírami orientujte dle vlastních madel a své představivosti. Vhodně by mohlo posloužit nějaké staré madlo, pro přeměření. Přeji hodně štěstí. Bude vás to stát trochu času, vlastní zručnosti a max plech a samořezky, což se myslím najde v každé garáži. Já jsem použila plech z regálových, pravoúhlých "véček", je to černý plech. Borky použijte dle vlastního uvážení, ani jeden šroub dírou nesmí propadat, pevnost madla nesmí záviset pouze na podložce.

Pokud má někdo dotazy, případně by chtěl rozměry plíšku atd. tak můžu přeměřit. Zítra budu dělat ještě několik plíšků do zásoby, kdyby náhodou někdy něco.

Kdyby někomu něco nebylo jasné tak se ptejte.
Lancia Phedra 2.2 JTD
Jeep Commander 4.7 V8
Lancia Lybra 1.9 JTD - Zápůjční vozidlo
Jeep Commander 5.7 V8 Hemi
Alfa Romeo 164 2.0 TS
http://www.carsch-auto.cz/

Uživatelský avatar
Pepazdepa 408
Příspěvky: 3795
Registrován: úte zář 16, 2008 17:36
Bydliště: Velvary
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Pepazdepa 408 »

Hezkýýýýýýýýýýý :finga: hned až mi zůstane madlo v ruce, tak vim kam se mám obrátit :lol:
P.S. admini sorry vim že se sem má psát k věci, ale pochválit jsem to musel
Lancia Lybra SW 1,9JTD

Uživatelský avatar
Alena 133
Příspěvky: 2472
Registrován: stř říj 15, 2008 16:00
Bydliště: Návsí
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Alena 133 »

V klidu, mě komentáře nevadí. Přidávám foto jak to vypadá v mé Kappě, což opravoval někdo v talošce - moje inspirace.


Obrázek
Lancia Phedra 2.2 JTD
Jeep Commander 4.7 V8
Lancia Lybra 1.9 JTD - Zápůjční vozidlo
Jeep Commander 5.7 V8 Hemi
Alfa Romeo 164 2.0 TS
http://www.carsch-auto.cz/

Odpovědět