Součástky vyhoví obyčejné, s tím, že tranzistor T2 musí být dimenzovaný na proud zátěže, vhodný je typ BD137 nebo BD139. Já použil neznámý tranzistor NPN se zesílením 150 vyrubaný kdysi z jakési desky. Zátěž jsem zapojil nadvakrát, dvě běžné bílé LED jsou připojeny trvale do kolektoru koncového tranzistoru, dva čipy Luxeon se připojují spínačem se střední polohou, buď taky ke kolektoru koncového tranzistoru, nebo přímo k zemi. V prostřední poloze jsou čipy odpojeny.
Jako zdroj světla může zůstat samozřejmě původní žárovka, já jsem si koupil Luxeony spíš proto, že jsem byl zvědavý jak svítí. Jsou dost drahé (125Kč kus) a měly by se chladit. Použil jsem tříwattové čipy s dovoleným proudem 700mA, ale nastavil jsem proud předřadnými rezistory asi na 350mA. I tak svítí dost a taky se dost hřejí, ale lampička stejně svítí v autě jen po omezenou dobu, tak doufám, že se čipy neodporoučejí do elektronického ráje.
Celé zapojení jsem sletoval na malém tišťáčku přímo v lampičce, k vestavbě mne inspiroval ulomený původní spínač, stejně bych musel lampičku spravovat. Uznávám, že je toto zapojení poněkud samoúčelné, zajímavější bude až podobné bude fungovat pro podsvětlení spínací skříňky, tam s patřičnou úpravou RC členů, tak aby se bílá LED rozsvítila rychle a dohasínala po delší dobu. Třeba někdy příště.
