Oprava motorku centr. zamykání <Kappa>
Napsal: pon čer 02, 2008 21:01
Když jsem si loni dovezl kappu z Italie, měla nefungující central. To už jsem věděl, že centralové motorky jsou v kupě se zámkama a nedají se vyměnit, jen jako komplet za hodně peněz. Ale jak mám ve zvyku, řekl jsem si že všechno přeci musí nějak jít. Nové zámky na všechny dveře za spoustu tisíc bych rozhodně nekoupil a starší za skoro tisíc za kus jsem moc nechtěl ryskovat - můžou vydržet roky, nebo taky jen dny.
Tak jsem se rozhodl jeden ze starých zámků rozebrat a prozkoumat. ....A přišel jsem na to že spálený motorek není zádný problém. Tady je postup opravy:
1.Nejdřív se musí sundat tapec. U mě to šlo dost těžko, protože to nikdo před tím ještě nedělal.
2.Motorek se nejdřív musí odpojit - ve předu dva konektory, vzadu po jednom. Potom se musí vycvaknout všechny táhla - od vnější kliky - od vnitřní kličky a od "páčky" na zamykání uvnitř. zámek je přišrubovaný do dvěří třema torx šroubama.
3.Vytažený zámek se musí rozebrat. Povolí se tři samořezky(červené kolečka), a musí se odvrtat hlavičky nýtků (žluté šipky). Potom drží už jen na dvouch zápatkách.
4.Rozebraný zámek
5.Rozebraný zámek. Do zámku už je vsazený nový motorek. A TO JE TO NEJLEPŠÍ!!! Motorek mi byl od někud povědomý, a tak jsem zašel ke známému co staví železniční modely. Nový motorek jsem sehnal A KUPODIVU ROZMĚROVĚ NAPROSTO STEJNÝ a uplně přesně do zámku pasoval. Bylo jen potřeba zkrátit osku nového motorku a přelisovat ozubené kolečko! Na starý motork byly drátky naletované, na nový je potřeba udělat malé konektorky...
6.Starý a nový motorek. Nové motorky se dají obvykle sehnat na modelářských burzách, třeba v Praze. Cena takového motorku je kolem 100,--Kč.
7.Hotovo, zámek se stejným způsobem složí a na místo nýtku jsem ho pro jistotu zakápl tavným lepidlem, ale drží dobře i bez toho.
8.Zámek se namontuje zpátky do dveří a je hotovo. Už to mám odzkoušené, zaručeně to funguje. Motorky jsou prý totiž původně určené do centrálů . Opravil jsem tak všechny čtyři dveře a oprava centralu tak namísto spousty tisíc vyšla na zhruba 400,-- Kč!!!
Tak jsem se rozhodl jeden ze starých zámků rozebrat a prozkoumat. ....A přišel jsem na to že spálený motorek není zádný problém. Tady je postup opravy:
1.Nejdřív se musí sundat tapec. U mě to šlo dost těžko, protože to nikdo před tím ještě nedělal.
2.Motorek se nejdřív musí odpojit - ve předu dva konektory, vzadu po jednom. Potom se musí vycvaknout všechny táhla - od vnější kliky - od vnitřní kličky a od "páčky" na zamykání uvnitř. zámek je přišrubovaný do dvěří třema torx šroubama.
3.Vytažený zámek se musí rozebrat. Povolí se tři samořezky(červené kolečka), a musí se odvrtat hlavičky nýtků (žluté šipky). Potom drží už jen na dvouch zápatkách.
4.Rozebraný zámek
5.Rozebraný zámek. Do zámku už je vsazený nový motorek. A TO JE TO NEJLEPŠÍ!!! Motorek mi byl od někud povědomý, a tak jsem zašel ke známému co staví železniční modely. Nový motorek jsem sehnal A KUPODIVU ROZMĚROVĚ NAPROSTO STEJNÝ a uplně přesně do zámku pasoval. Bylo jen potřeba zkrátit osku nového motorku a přelisovat ozubené kolečko! Na starý motork byly drátky naletované, na nový je potřeba udělat malé konektorky...
6.Starý a nový motorek. Nové motorky se dají obvykle sehnat na modelářských burzách, třeba v Praze. Cena takového motorku je kolem 100,--Kč.
7.Hotovo, zámek se stejným způsobem složí a na místo nýtku jsem ho pro jistotu zakápl tavným lepidlem, ale drží dobře i bez toho.
8.Zámek se namontuje zpátky do dveří a je hotovo. Už to mám odzkoušené, zaručeně to funguje. Motorky jsou prý totiž původně určené do centrálů . Opravil jsem tak všechny čtyři dveře a oprava centralu tak namísto spousty tisíc vyšla na zhruba 400,-- Kč!!!