čím v budoucnu nahradit Lybru?
Re: čím v budoucnu nahradit Lybru?
Řeším totéž... u mě je ještě kritérium, že by to mělo výhledově zvládat cca 120km denně za rozumnou cenu.
Ideálně do 7L benzín/nafta případně adekvátní porce LPG.
Taky by to nemuselo mít gumy, která stojí 5000 za kus.
První komplikace je, že už by to asi neměl být diesel. Pokud koukám po nových motorech, tak to má hromady kurvítek a většinou DPF. Vím že je vykuchat a vypnout, jenže si myslím že časem po tom dost půjdou opicajti, STK atd.
DPF navíc třeba z 1.9 a 2.4 JTD dělá strašné žrouty. Zatímco většina starších motorů 2.4JTD v Alfách 166 žere kolem 7L, v Alfě 159 ten motor už žere spíš 9L. A koupit si diesel abych jezdil za 9L nafty... to mi nějak nejde.
Dál se nabízí benzín s LPG. Problém je, že výrobci začali dělat většinu motorů jako common-rail benzín. To komplikuje instalaci LPG, a zároveň ji dost prodraží. Kdybych chtěl kapalné vstřikování plynu, tak je tam zase něco jako LPG-CR čerpadlo v ceně 15tis, což z mého pohledu může být další věc, co se časem pokazí.
Ideální by bylo mít atmosféru s větším objemem, aby to nebyl CR a mělo to rádo LPG.
Ideálně do 7L benzín/nafta případně adekvátní porce LPG.
Taky by to nemuselo mít gumy, která stojí 5000 za kus.
První komplikace je, že už by to asi neměl být diesel. Pokud koukám po nových motorech, tak to má hromady kurvítek a většinou DPF. Vím že je vykuchat a vypnout, jenže si myslím že časem po tom dost půjdou opicajti, STK atd.
DPF navíc třeba z 1.9 a 2.4 JTD dělá strašné žrouty. Zatímco většina starších motorů 2.4JTD v Alfách 166 žere kolem 7L, v Alfě 159 ten motor už žere spíš 9L. A koupit si diesel abych jezdil za 9L nafty... to mi nějak nejde.
Dál se nabízí benzín s LPG. Problém je, že výrobci začali dělat většinu motorů jako common-rail benzín. To komplikuje instalaci LPG, a zároveň ji dost prodraží. Kdybych chtěl kapalné vstřikování plynu, tak je tam zase něco jako LPG-CR čerpadlo v ceně 15tis, což z mého pohledu může být další věc, co se časem pokazí.
Ideální by bylo mít atmosféru s větším objemem, aby to nebyl CR a mělo to rádo LPG.
WV Golf 7 2.0 TDI Blue Motion
Škoda Octavia 1.9 TDI 66kW
Ex: Opel Meriva 1.6 16V GPL - "eggy" , Lancia Thesis 3.2 V6 LPG , Lancia Lybra SW 1.9 JTD
Škoda Octavia 1.9 TDI 66kW
Ex: Opel Meriva 1.6 16V GPL - "eggy" , Lancia Thesis 3.2 V6 LPG , Lancia Lybra SW 1.9 JTD
Re: čím v budoucnu nahradit Lybru?
Je to sice trochu mimo vaše požadavky, dva známí mají na dlouhé dojíždění do práce Felicii 1.9D. Minimální náklady na naftu, náhradní díly a nezávisle na sobě se shodují na jednoduchém a nezničitelném motoru.
AR Giulietta 1.4 MA 150CV
Lancia k Coupe 20VT
Lancia k Coupe 20VT
-
- Příspěvky: 561
- Registrován: sob led 02, 2010 00:25
Re: čím v budoucnu nahradit Lybru?
Pěknou naftovou feldu jen tak nenajdeš,stejně jako peugeota 309 1.9d.
Co se týká LPG,jedině vyšší obsah,pokud možno k tomu zázrak,protože se tím pádem dostaneš věkově na starší vůz než máš lybru
Co se týká LPG,jedině vyšší obsah,pokud možno k tomu zázrak,protože se tím pádem dostaneš věkově na starší vůz než máš lybru
Re: čím v budoucnu nahradit Lybru?
A co novà Croma. Kdyz sem prišel o puntíka tak sem ji chtěl. Bohužel mě pojišťovna odrbala a našetřený peníze spolkl barák. Tak sem šel do lybruše. Až jednou dojezdí asi budu hledat v těhle vodách.
ex. Lancia LybraSW 2003 1,9 jtd 85kw
nyní Lancia LybraSw 2001 2,4 jtd 103 kw
nyní Lancia LybraSw 2001 2,4 jtd 103 kw
-
- Příspěvky: 561
- Registrován: sob led 02, 2010 00:25
Re: čím v budoucnu nahradit Lybru?
Nová Croma tvarově nenápadná ale má spousty vychytávek.Kolega z práce ji má v naftě a nemůže si ji vynáchválit.Já koukám po Chrysler Pacifica AWD 4.0 V6 jako náhradu za našeho Chryslera Grand Voyagera.No a za mojí Kappu buď Thessis nebo Chrysler 300C 5.7HEMI a ještě Saab
- Harous 239
- Člen klubu
- Příspěvky: 8397
- Registrován: pát bře 31, 2006 09:28
- Bydliště: Kolín
Re: čím v budoucnu nahradit Lybru?
Co takhle Jaguar X-Type nebo Lexus IS?
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
-
- Příspěvky: 561
- Registrován: sob led 02, 2010 00:25
Re: čím v budoucnu nahradit Lybru?
X Type-myslím že svět motorů o nich psal recenzi.Diesel nebrat,automatická převodovka brzy odchází kvůli doživotní náplni,vnitřní imitace dřeva se loupe,sedačky brzy prošoupané a to klidně po 100000km,pohon 4*4 vykazuje obrovskou poruchovost z důvodu vadných konektorů,atd.Navíc technika od Fordu tomuto vozu moc nepomohla a když spojíme nařízené šetření na celém voze,někde se to musí projevit.
- Harous 239
- Člen klubu
- Příspěvky: 8397
- Registrován: pát bře 31, 2006 09:28
- Bydliště: Kolín
Re: čím v budoucnu nahradit Lybru?
Jak je na tom v reálu netuším, ale podle světa motorů bych se rozhodně neřídil...
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
-
- Příspěvky: 561
- Registrován: sob led 02, 2010 00:25
Re: čím v budoucnu nahradit Lybru?
Svět motorů je pouze pro koncern-reklama.Aspoň takhle mi to připadá.Já X type chtěl a byl jsem se podívat na několika kusech v rozmezí totálka až po cenovou hladinu 150000kč.Ve vnitřku to vrže všelijak,dveře se zavírají s hlukem a designově je to Rover 75+Ford.Jinde je S Type,XJS,atd ale nebylo by lepší kdyby nástupce Lybry řekl rozpočet který hodlá utratit?Jinak náhrada může být kterákoliv,Impreza STI,Cadillac Escallade,Dodge RAM 1500.Expedition,trabant,kolo,pěšky...
- Michal 236
- Administrator
- Příspěvky: 1603
- Registrován: úte črc 10, 2007 08:14
- Bydliště: kolem Prahy
- Kontaktovat uživatele:
Re: čím v budoucnu nahradit Lybru?
resil jsem pred rokem stejnou vec.
rozpocet cca 200k
auto planovano na cca 3 roky / 150k km
pozadavky:
rok vyroby 2007+
rozumna servisovatelnost
kombik
nafta
automat
bez DPF / nebo s jednoduse odstranitelnym DPF
tempomat
xenony
kuze
nakonec z ruznych racionalnich i iracionalnich duvodu zbyli tri kandidati:
Toyota Avensis D4D 130kW
Ford Mondeo Mk.4 2.0TDCi
AR 159 JTD 1.9 16V
nakonec vyhrala 159 - rozhodujici byl subjektivne nejlepe fungujici a odladeny automat s motorem a design interieru i exterieru.
navic se po rozhodnuti pro 159 objevil na prodej vhodny kus splnujici podminky, takze nebylo potreba dal resit.
rozpocet cca 200k
auto planovano na cca 3 roky / 150k km
pozadavky:
rok vyroby 2007+
rozumna servisovatelnost
kombik
nafta
automat
bez DPF / nebo s jednoduse odstranitelnym DPF
tempomat
xenony
kuze
nakonec z ruznych racionalnich i iracionalnich duvodu zbyli tri kandidati:
Toyota Avensis D4D 130kW
Ford Mondeo Mk.4 2.0TDCi
AR 159 JTD 1.9 16V
nakonec vyhrala 159 - rozhodujici byl subjektivne nejlepe fungujici a odladeny automat s motorem a design interieru i exterieru.
navic se po rozhodnuti pro 159 objevil na prodej vhodny kus splnujici podminky, takze nebylo potreba dal resit.
Předseda Lanciaklub.cz
predseda@lanciaklub.cz
________________________
Lancia Ypsilon 1.2 8V (843)
Lancia Musa 1.9 JTD Platino
Lancia kC 2.4
predseda@lanciaklub.cz
________________________
Lancia Ypsilon 1.2 8V (843)
Lancia Musa 1.9 JTD Platino
Lancia kC 2.4
- black_sheep 666
- Člen klubu
- Příspěvky: 995
- Registrován: úte srp 20, 2013 18:29
Re: čím v budoucnu nahradit Lybru?
co furt máte všichni s tím DPF? nevěřte pomluvám
Currently no Lancia.
◼◼◼
My Lancia history: Lancia Delta HPE, Lancia Lybra JTD, Lancia Prisma TDS, Lancia Prisma Integrale
◼◼◼
My Lancia history: Lancia Delta HPE, Lancia Lybra JTD, Lancia Prisma TDS, Lancia Prisma Integrale
Re: čím v budoucnu nahradit Lybru?
Kurvítko za 50tis, to s tím asi všichni mají u staršího auta na vraždu.black_sheep 666 píše:co furt máte všichni s tím DPF? nevěřte pomluvám
Jinak já konkrétně už bych naftu nechtěl, nevyhovuje mi to co asi většině ano - výkon v nízkých otáčkách (takže sešlápnu plyn, auto vystřelí, ale s otáčkama už moc nezrychluje - spíš naopak (2.4jtd v lybře je v tomto ohledu mnohem lepší než 1.9 nebo nedejbože tdi, jde hezky do otáček, ale furt to není ono, na nějaké dovádění má moc těžký čumák). Mám raději benzínové vysokotáčkové motory, kdy výkon rote s otáčkami, ideálně hondí vtec (případne toyotí vvt), nebo alespoň rozumnou alternativu se kterou se dá jet i potichu po dálnici (v5,v6). navíc to vypadá že bude třeba čtyřkolky (bohužel pro mně, suv mi totiž nevoní), takže asi bude forester nebo crv = konec pohodlí ..., ale ještě uvidíme, záleží i na nabídce.
Re: čím v budoucnu nahradit Lybru?
- vyšší spotřeba paliva na vypalování filtru, z úsporného motoru ti to udělá žroutablack_sheep 666 píše:co furt máte všichni s tím DPF? nevěřte pomluvám
- vypalování v nevhodný čas a nutnost nechat motor běžet + hučení (řev!) větráku v noci na sídlišti (zkušenost-HDI motor)
- další hromada elektronických kurvítek - tlakových čidel, kabelů, programů v jednotce atd.
- v kombinaci se starším motorem, který nebyl vyvíjen na EURO 5 a 6, téměř jistota, že problémy přijdou
- zvýšená možnost budoucí buzerace na STK
- auto špatně jede, už jen proto, že výfuk má průměr tak 2cm, u aut bez DPF je to pořádná trubka
- dodatečné náklady na starost o filtr
- pronikání nafty do oleje
Nové auto OK, ale starší spíš raději ne. Třeba změním názor, ale zatím jsem spíš pro benzín, pokud má jít o auto z roku 2005-2010.
WV Golf 7 2.0 TDI Blue Motion
Škoda Octavia 1.9 TDI 66kW
Ex: Opel Meriva 1.6 16V GPL - "eggy" , Lancia Thesis 3.2 V6 LPG , Lancia Lybra SW 1.9 JTD
Škoda Octavia 1.9 TDI 66kW
Ex: Opel Meriva 1.6 16V GPL - "eggy" , Lancia Thesis 3.2 V6 LPG , Lancia Lybra SW 1.9 JTD
- black_sheep 666
- Člen klubu
- Příspěvky: 995
- Registrován: úte srp 20, 2013 18:29
Re: čím v budoucnu nahradit Lybru?
já bych to nebral zase tak vážně, argumenty znám... kurvítka navíc se do aut nedávají, to je totální blbost. emise s nimi maji naftové motory rozhodně lepší.
Currently no Lancia.
◼◼◼
My Lancia history: Lancia Delta HPE, Lancia Lybra JTD, Lancia Prisma TDS, Lancia Prisma Integrale
◼◼◼
My Lancia history: Lancia Delta HPE, Lancia Lybra JTD, Lancia Prisma TDS, Lancia Prisma Integrale
- Harous 239
- Člen klubu
- Příspěvky: 8397
- Registrován: pát bře 31, 2006 09:28
- Bydliště: Kolín
Re: čím v budoucnu nahradit Lybru?
Proč by to byl konec pohodlí? Na našich silnicích bych spíš řekl, že naopak...Fiskus píše:takže asi bude forester nebo crv = konec pohodlí
Naposledy upravil(a) Harous 239 dne pon črc 27, 2015 22:37, celkem upraveno 1 x.
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´