Tu nenávist musím mít společnou s každým skalním fanouškem Lancie. Tady se mnou sice většina lidí souhlasit nebude, ale jak už jsem napsal... podle mě nejde mít rád oba úhlavní a odvěký konkurenty. Je to jako mít rád BMW a Mercedes, fandit Slavii a Spartě, chodit do kostela i do mešity... prostě to NEJDE DOHROMADY!!! Mno, kdyby Lancii tenkrát nekoupil Fiat, koupil by jí někdo jiný (zájem měl např. Ford). Tenkrát Lancia měla ještě jméno, image, dvě vlastní továrny a spoustu schopných lidí. Fiat dal Lancii sice 20 let plných úspěchů v motorsportu, ale taky byl podepsán pod její tragickou kvalitou běžných modelů v 70. letech (Gamma, Beta). Jedno si musíme přiznat na rovinu: Jak Volkswagen nesnáším, tak se mu nedá upřít jedno. Za zhruba stejnou dobu, za kterou Fiat dovedl jednu z nejlepších, nejslavnější a nejpokrokovějších automobilek světa k zániku, zapomnění a absolutní ztráty image v očích veřejnosti, dokázal Volkswagen z prakticky neznámé a bezvýznamné automobilky (Audi) udělat celosvětově uznávanou a komerčně úspěšnou prémiovou značku, která se dnes rovná konkurenci z Mnichova nebo Stuttgartu.Harous píše:A to myslíš, že by Lancia vydržela bez Fiatu? Fiat Lancii zachránil už v roce 69, stejně tak jako později AR. Ta nenávist k AR ve vztahu k Lancii mi přijde směšná, máte jí mimochodem s Vítkem společnou...Euro 564 píše: Upřímně, mě je úplně šumák, jestli by skončil celej Fiat. Já jsem v první řadě fanoušek Lancie.
Lancia končí.
- Euro 564
- Příspěvky: 877
- Registrován: úte črc 22, 2008 12:30
- Bydliště: Memmingen
- Kontaktovat uživatele:
Re: Lancia končí.
- Harous 239
- Člen klubu
- Příspěvky: 8397
- Registrován: pát bře 31, 2006 09:28
- Bydliště: Kolín
Re: Lancia končí.
Z čeho soudíš, že na úkor Alfy? A kolik peněz se tam teda nalilo? V devadesátých letech měla Alfa i Lancia stejný základ modelů v Tipu (Delta/Dedra/145/146/155), koncem devadesátých let Alfa zářila s modely 156/147 kterými si na sebe jistě vydělala. Lybra taky určitě ve vývoji nestála málo. Nebyl spíš problém v tom, že Thesis byl totální obchodní propadák? Nebo v tom, že šel dolu celý Fiat a dokázal se držet jen s Pandou a Puntem? Vidění světa na buď Lancia nebo Alfa mi přijde dost černobílé...Vítek 4 píše:je fakt,ze Lancia zivori na ukor Alfy. Tolik penez co se tam nalelo a vysledek?
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Re: Lancia končí.
Když to tak poslouchám, tak abych se pomalu styděl, že jsem koupil Lancii. To jsem měl asi jít radši koupit škodovku
Delta S Momo 1.9 twinturbo
Kappa Coupe 16VT
Bylo Lybra SW 2.0 113kW
Forman Solitaire
Kappa Coupe 16VT
Bylo Lybra SW 2.0 113kW
Forman Solitaire
- Harous 239
- Člen klubu
- Příspěvky: 8397
- Registrován: pát bře 31, 2006 09:28
- Bydliště: Kolín
Re: Lancia končí.
Proč? Auto máš výborný. Jen je otázka proč si ho nekupují i ostatní. Cena? Pověst? Marketing? Technika? Těžko říct, ale rozhodně za to nemůže Alfa Romeo...
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
- Pavel 3
- Člen klubu
- Příspěvky: 5483
- Registrován: úte bře 15, 2005 22:38
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Lancia končí.
podle mě byl počátek konce to že se lancia přestala angažovat ve sportu vždyť i já jsem se o ní dozvěděl jenom díky tomu že tenkrát stratos vyhrával v rally a když vyhrávala delta tak to byla zlatá éra kdy se o lanciích psalo, kdy se prodávaly i themy a Y10, a kdy se prostě o ní vědělo. Lancia nikdy netrhala rekordy v prodejích ale po ukončení všech sportovních aktivit to s ní šlo postupně do háje. Stejná situace je teď s alfou taky jí stáhli ze závodů a postupně omezují výrobu, vývoj se téměř zastavil nový typy nevznikají a pochybuju že 4C alfu spasí je to sice parádní auto ale nevěřím že se jich prodá tolik aby to mělo vůbec nějakej význam. Prostě si myslím že nejlepší marketing je účast značky ve sportu a je to i dobrý pro vývoj auta kde se nejlíp auto vyzkouší než třeba při závodech i když dneska mi připadá že závody a ani soutěže lidi netáhnou tak jako dřív a že všeobecně ubývá fanoušků motorismu že se prostě auto stává běžnou věcí osobní potřeby a každýho zajímá jenom za kolik to jede a co se vejde do kufru než nějaká historie nebo sportovní úspěchy nebo technická propracovanost. Proto jdou do háje tradiční značky co vždycky byly na špici vývoje a nebáli se inovací.
Lancia Thema SW 2.0 16V V.I.S.
- Euro 564
- Příspěvky: 877
- Registrován: úte črc 22, 2008 12:30
- Bydliště: Memmingen
- Kontaktovat uživatele:
Re: Lancia končí.
Já se ani nedivím, že motorsport už tolik lidi netáhne. Kdyby se jezdila pořád skupina B nebo kdybych mohl uskakovat 2m před autem, jak to vídám v záběrech z 80. let, tak bych se jel podívat na rally klidně přes půl Evropy. Ale přehnaná snaha FIA po bezpečnosti udělala nejen z rally, ale z celého motorsportu takovou nudu, že bych se na závod nešel podívat ani kdyby se jel ve vedlejší ulici. A v neposlední řadě je to i tím, že Polo jaksi netáhne tolik, jako Delta HF Integrale nebo Celica GT4.
- Alena 133
- Příspěvky: 2472
- Registrován: stř říj 15, 2008 16:00
- Bydliště: Návsí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Lancia končí.
Souhlasím s Harousem a dodávám, že milovat Lancii a nenávidět Alfu je asi jako nenávidět sestru své matky, jsou jiné ale jsou rodina. 164/Thema, 166/Kappa ( s faceliftem thesis ), 156/ Lybra. Vždyť to jsou tak identická auta jen si na ty plechy jinak slon posedal. Karosářské prvky jeden jako druhý. Jsou tak rozdílné a přesto mají spolu tolik společného. Často vedeme na dílně debaty co koupit po Lybře a upřímně není co, ale je pravda, že já mám rozhodování jednodušší, protože necítím nenávist k Alfě a už vůbec k Chryslerovi, což byly mimochodem taky super auta. To že má značka padnout je pochopitelně velmi špatná zpráva, ale třeba časem... naděje umírá poslední.
A Euro nebýt Fiatu tak Lancia je už dávno v prachu tak si uvědom, že Fiat je ten kdo to řídí. Jsou to magoři a mohli trošku rozšířit nabídku. Mě třeba velmi chybí italské SUV, které bude plnit požadavky do těžšího terénu a těžšího tahu a přesto bude nabízet pohodlí a jízdní komfort jak je u itala zvykem. Místo toho je co? Překapotovaný Journey za kterého bych zapřáhla maximálně vlek s pilinama. Člověk by si i šel koupit funglovku, jenže jakou když ty momentální neplní ani 50% požadavků...
A Euro nebýt Fiatu tak Lancia je už dávno v prachu tak si uvědom, že Fiat je ten kdo to řídí. Jsou to magoři a mohli trošku rozšířit nabídku. Mě třeba velmi chybí italské SUV, které bude plnit požadavky do těžšího terénu a těžšího tahu a přesto bude nabízet pohodlí a jízdní komfort jak je u itala zvykem. Místo toho je co? Překapotovaný Journey za kterého bych zapřáhla maximálně vlek s pilinama. Člověk by si i šel koupit funglovku, jenže jakou když ty momentální neplní ani 50% požadavků...
Lancia Phedra 2.2 JTD
Jeep Commander 4.7 V8
Lancia Lybra 1.9 JTD - Zápůjční vozidlo
Jeep Commander 5.7 V8 Hemi
Alfa Romeo 164 2.0 TS
http://www.carsch-auto.cz/
Jeep Commander 4.7 V8
Lancia Lybra 1.9 JTD - Zápůjční vozidlo
Jeep Commander 5.7 V8 Hemi
Alfa Romeo 164 2.0 TS
http://www.carsch-auto.cz/
Re: Lancia končí.
V roce 69 nešlo jen o to, že by Fiat koupil krachující konkurenci, vliv na to měla i politická situace v Italii a v nemalé míře odbory. A určitě to nebylo zprvu tak špatné spojení, došlo k promísení technologií a těžily z toho obě automobilky. Problém ale je, že Fiat si nedokázal Lancii jako premiovou značku udržet.
Lancia nikdy nevyráběla žádné rekordní serie a netrhala prodejní rekordy, vždy šlo spíše o tuzemskou automobilku. Na to ale v dnešní době není prostor, dnes jde jen o to trhnou co největší balík, tj. prodat co nejvíce...-čehokoliv. To je druhý problém.
Třetí problém je marketing. Jedinou myslím dobrou akcí byla účast Lancie na filmových festivalech. Jinak o ní nikdo nic neví, což taky neprodává, že.
Čtvrtý problém celého koncernu je druhová skladba. Aby bylo z čeho vyvíjet, musí se na to vydělat - prodejem. Už není doba na individualitu. Hele prodáme schválně co nejmíň aut, ať jsou jejich majitelé vyjmeční. ee, tady se musí udělat ústupek a dát lidem to co chtějí... viz. třeba Hyundai, tam to dobře pochopili a umí to prodat.. Vyjmečnost automobilky nemusí být jen ve výstředním vzhledu (Thesis), je třeba prodávat a né čnít z řady, na to může být čas, až budou peníze...
Delta III může být třeba (ikdyž je to dražší Bravo) lepší, prostornější, hezčí a pohodlnější, ale to vyhovuje jen několika kupujícím. Hoodně chybí kombi, podívejte se, kolik procent delají podíl na prodejích nových aut kombíky. Ypsilonka se dobře prodává, často se jí říká módní doplněk, tak proč se tento módní doplněk pro ženy nedělá jako cabrio!!! Myslím že by jí to slušelo a podtrhlo to její luxusnost v segmentu miniaut . Ve slunné Itálii se dnes cabria skoro nedělají, zato v zachmuřelém Německu hromady, a přitom když se před mnoha lety řeklo cabrio, člověka napadala skoro jen italská klasika......
Lancia nikdy nevyráběla žádné rekordní serie a netrhala prodejní rekordy, vždy šlo spíše o tuzemskou automobilku. Na to ale v dnešní době není prostor, dnes jde jen o to trhnou co největší balík, tj. prodat co nejvíce...-čehokoliv. To je druhý problém.
Třetí problém je marketing. Jedinou myslím dobrou akcí byla účast Lancie na filmových festivalech. Jinak o ní nikdo nic neví, což taky neprodává, že.
Čtvrtý problém celého koncernu je druhová skladba. Aby bylo z čeho vyvíjet, musí se na to vydělat - prodejem. Už není doba na individualitu. Hele prodáme schválně co nejmíň aut, ať jsou jejich majitelé vyjmeční. ee, tady se musí udělat ústupek a dát lidem to co chtějí... viz. třeba Hyundai, tam to dobře pochopili a umí to prodat.. Vyjmečnost automobilky nemusí být jen ve výstředním vzhledu (Thesis), je třeba prodávat a né čnít z řady, na to může být čas, až budou peníze...
Delta III může být třeba (ikdyž je to dražší Bravo) lepší, prostornější, hezčí a pohodlnější, ale to vyhovuje jen několika kupujícím. Hoodně chybí kombi, podívejte se, kolik procent delají podíl na prodejích nových aut kombíky. Ypsilonka se dobře prodává, často se jí říká módní doplněk, tak proč se tento módní doplněk pro ženy nedělá jako cabrio!!! Myslím že by jí to slušelo a podtrhlo to její luxusnost v segmentu miniaut . Ve slunné Itálii se dnes cabria skoro nedělají, zato v zachmuřelém Německu hromady, a přitom když se před mnoha lety řeklo cabrio, člověka napadala skoro jen italská klasika......
- Euro 564
- Příspěvky: 877
- Registrován: úte črc 22, 2008 12:30
- Bydliště: Memmingen
- Kontaktovat uživatele:
Re: Lancia končí.
Prodejní rekordy v roce 1969 netrhala ani Audi - spíše naopak. A ještě v 70. Letech znamenala Audi prakticky jen lépe vybavené VW. Jenže od zacátku 80. let začal koncern táhnout Audinu nahoru a od té doby značka prodává v každém roce více aut, než v tom předešlém. A podobný přístup měl udělat Fiat i s Lancií. Ostatně právě v těch 80. letech měly obě značky dost podobné portfólio a rally image. Ale taky se v téhle době začal lámat chleba. Zatím co VW do Audi investoval, vyvíjel nové modely se snahou dohnat BMW nebo MB a v r. 1989 dokonce představili svou první limuzínu V8, u Fiatu se nepochopitelně na Lancii vykašlali a radši koupili další podobně zaměřenou značku a úhlavního konkurenta Lancie - Alfu Romeo. A od té doby to jde s Lancií jen z kopce a Alfa stejně jen dál přežívá a střídá špatné období s ještě horším. Další osudovou chybou bylo zrušení nákladních Lancií s sloučení v nově vzniklé Iveco. Lancia měla dobré jméno mezi nákladními auty a jestli Fiat chtěl více nákladních značek sloučit do jedné, měl to tehdy udělat pod Lancii. Kdyby v Turíně trochu více přemýšleli, mohla být Lancia dnes jako Mercedes - vyrábět prémiové automobily, náklaďáky i autobusy a Fiat by byl na tom rozhodně lépe, než je tomu dnes. Troufnu si říct, že by to byl koncern z Turína, kdo by dnes bojoval o post světové jedničky na automobilovém trhu. Místo toho budou italové plácat pětikilo s Pandou, tiše závidět úspěchy vlkohradu a nostalgicky vzpomínat na doby, kdy se od nich svět učil dělat auta.
- Harous 239
- Člen klubu
- Příspěvky: 8397
- Registrován: pát bře 31, 2006 09:28
- Bydliště: Kolín
Re: Lancia končí.
Spekulace je to krásná, ale bohužel je podložená jen Tvými pocity. Fiatu vyčítáš v podstatě to, že změnil portfolio Lancie ze směru se kterým původní Lancia zkrachovala.Euro 564 píše:Kdyby v Turíně trochu více přemýšleli, mohla být Lancia dnes jako Mercedes - vyrábět prémiové automobily, náklaďáky i autobusy a Fiat by byl na tom rozhodně lépe, než je tomu dnes. Troufnu si říct, že by to byl koncern z Turína, kdo by dnes bojoval o post světové jedničky na automobilovém trhu.
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Re: Lancia končí.
EURO co to zase plácáš o uskakování, nudě nebo snaze FIA, uvědom si co bylo v rally před 30 roky a dnes, jen příklad u Škodovky 130 RS, LR, 120 LS a dnešní Fabia S 2000 a právě do těch let patří i Stratos, 037 nebo Delta, je jasné že jde o bezpečnost diváků když ty dnešní auta už prakicky lítaj místo ježdění. A věřím že ty bys byl pos....j až za ušima jen kdyby jsi měl sedět v továrním 5kvaltovém Trabantu na horkym sedadle ( spolujezdec ) i v dnešní době. Jinak na rally tu máme jiné téma.Euro 564 píše:Já se ani nedivím, že motorsport už tolik lidi netáhne. Kdyby se jezdila pořád skupina B nebo kdybych mohl uskakovat 2m před autem, jak to vídám v záběrech z 80. let, tak bych se jel podívat na rally klidně přes půl Evropy. Ale přehnaná snaha FIA po bezpečnosti udělala nejen z rally, ale z celého motorsportu takovou nudu, že bych se na závod nešel podívat ani kdyby se jel ve vedlejší ulici. A v neposlední řadě je to i tím, že Polo jaksi netáhne tolik, jako Delta HF Integrale nebo Celica GT4.
Lancia Lybra 1.9jtd SW
Fiat Croma 1.9 Mjet
ex. Fiat Marea 2.4 td
ex. Lancia Thema 2.0i - ukradena
ex. Fiat Regata 75 ie 3x
ex. Š 105 L
Fiat Croma 1.9 Mjet
ex. Fiat Marea 2.4 td
ex. Lancia Thema 2.0i - ukradena
ex. Fiat Regata 75 ie 3x
ex. Š 105 L
- Euro 564
- Příspěvky: 877
- Registrován: úte črc 22, 2008 12:30
- Bydliště: Memmingen
- Kontaktovat uživatele:
Re: Lancia končí.
Věř si čemu chceš. Jen jsem napsal svůj názor na rally a na to, proč podle mě už tolik lidí nepřitahuje. Tečka.Jarda 591 píše:EURO co to zase plácáš o uskakování, nudě nebo snaze FIA, uvědom si co bylo v rally před 30 roky a dnes, jen příklad u Škodovky 130 RS, LR, 120 LS a dnešní Fabia S 2000 a právě do těch let patří i Stratos, 037 nebo Delta, je jasné že jde o bezpečnost diváků když ty dnešní auta už prakicky lítaj místo ježdění. A věřím že ty bys byl pos....j až za ušima jen kdyby jsi měl sedět v továrním 5kvaltovém Trabantu na horkym sedadle ( spolujezdec ) i v dnešní době. Jinak na rally tu máme jiné téma.Euro 564 píše:Já se ani nedivím, že motorsport už tolik lidi netáhne. Kdyby se jezdila pořád skupina B nebo kdybych mohl uskakovat 2m před autem, jak to vídám v záběrech z 80. let, tak bych se jel podívat na rally klidně přes půl Evropy. Ale přehnaná snaha FIA po bezpečnosti udělala nejen z rally, ale z celého motorsportu takovou nudu, že bych se na závod nešel podívat ani kdyby se jel ve vedlejší ulici. A v neposlední řadě je to i tím, že Polo jaksi netáhne tolik, jako Delta HF Integrale nebo Celica GT4.
- Harous 239
- Člen klubu
- Příspěvky: 8397
- Registrován: pát bře 31, 2006 09:28
- Bydliště: Kolín
Re: Lancia končí.
Ohledně Rally prosím pokračujme tady:
forum/viewtopic.php?f=12&t=80766
forum/viewtopic.php?f=12&t=80766
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Re: Lancia končí.
http://www.auto.cz/deset-nejlepsich-nej ... -let-79062" onclick="window.open(this.href);return false;
Což sice nic nezmění, ale aspoň neupadne v zapomnění.
Což sice nic nezmění, ale aspoň neupadne v zapomnění.
Lancia Kappa 2.4 TDS SW
Lancia Delta II 1.6 16v
Lancia Kappa 2.0 na ND
ex Lancia Kappa 2.0 C.A. LPG
ex Lancia Thema 2.0 16v SW
ex Lancia Kappa 2.4 SW LPG
Lancia Delta II 1.6 16v
Lancia Kappa 2.0 na ND
ex Lancia Kappa 2.0 C.A. LPG
ex Lancia Thema 2.0 16v SW
ex Lancia Kappa 2.4 SW LPG
Re: Lancia končí.
Tak v novým filmu Vejška celkem slušná reklama na novou Themu..akorát trochu pozdě
Lancia Beta Coupe 1300,2000,VX
Alfa Romeo 75, Sprint, 159 SW
Fiat 127, Uno, 600D, 131
Alfa Romeo 75, Sprint, 159 SW
Fiat 127, Uno, 600D, 131