Co vlastně přinesla Lancia,Fiat,Alfa,svět. autoprůmyslu ?

Netechnický debatní kroužek o všem, co vás napadne...
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Kůrkyn 38
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 7053
Registrován: čtv čer 30, 2005 14:50
Kontaktovat uživatele:

#46 Příspěvek od Kůrkyn 38 »

Nevíš náhodu, jestli je profil vnějšího plechu (prolis) na obyč dveřích stejný jako na coupe? Že bysme ze dvou obyč dveří udělali jedny coupe :) Stačil by jen ten vnější plech, kostra je dobrá. Bylo to někdy dost zbořené, a k tomu ještě shnilé na tabák.

Jednu osmu kupé jsme i přes záchranné operace museli poslat k pánu, zbyly z ní jen p. blatníky...

Obrázek


Obrázek
xxxx

Uživatelský avatar
Jan 69
Příspěvky: 2331
Registrován: čtv říj 27, 2005 17:53
Bydliště: Praha 6

#47 Příspěvek od Jan 69 »

Tak jsem chvilku srovnával fotky a těžko říct...to už by skoro bylo jednodušší ten plášť vyrobit 8-)

No a kolikátá Lancia je, to je dost těžká otázka, záleží na tom co by se bralo jako "značka". Pokud jen ty dodnes přeživší a známý, tak by to mohlo být jednociferný číslo.
A pokud by se braly i dávno zaniklý, třeba garážníci co vyrobili pár kusů, tak to bude klíďo trojciferný :wink:
Lancia Beta Coupe 1300,2000,VX
Alfa Romeo 75, Sprint, 159 SW
Fiat 127, Uno, 600D, 131

Uživatelský avatar
Jan 69
Příspěvky: 2331
Registrován: čtv říj 27, 2005 17:53
Bydliště: Praha 6

#48 Příspěvek od Jan 69 »

..a jedny vrátka tu, trochu chycený :lol:
http://auto.bazos.cz/inzerat/3030235/Di ... piaOct.php
Lancia Beta Coupe 1300,2000,VX
Alfa Romeo 75, Sprint, 159 SW
Fiat 127, Uno, 600D, 131

Jura 197

#49 Příspěvek od Jura 197 »

Ale ten blatníček, mít tento druh vozu, hned po něm skočím, protože se to těžko shání....

Radim

#50 Příspěvek od Radim »

HISTORIE: Převážně benzínová story
Auto diesel
23.02.2009

Ač tržním významem dnes patří k menším, tak celkovým přínosem automobilové technice se Lancia řadí k nejvýznamnějším značkám vůbec. Jako první již v roce 1922 použila u typu Lambda samonosnou karosérii, přičemž toto dnes samozřejmé řešení se masověji rozšířilo až po druhé světové válce (v ČR se Škodou 1000 MB, octavia byla ještě na rámu). Vidlicovo-řadové motory s velmi úzkým rozevřením řad válců ve společném bloku zná dnešní motorista jen v podání koncernu Volkswagen, kde označovány VR6 svého času umožnily nabídnout šestiválec i v kompaktních vozech (Golf, Corrado). Lancia však takové motory s hliníkovým blokem vyráběla od roku 1926. Rovněž přeplňování zážehových motorů kombinací mechanického kopmresoru pro nízké a turbodmychadla pro vysoké otáčky vstoupilo v povědomí až s koncernem VW a jeho motory 1,4 TSI, ovšem Lancia tímto způsobem dolovala 184 kW z objemu 1759 cm3 již v roce 1985, konkrétně u modelu Delta S4. Pokračovat bychom mohli řízením Servotronic na modelu Thema, diferenciály uzavíranými viskózní spojkou na tomtéž modelu, rafi novanými soustavami pohonu všech kol s elektronickými uzávěrami zadních diferenciálů u Dedry Integrale, průkopnickým použitím krátkodobého zvyšování plnicího tlaku opět na themě či v Evropě ojedinělou příčnou zástavbou osmiválcového motoru vpředu u její vrcholné modifi kace 8.32.
Asi nejznámější lancií v očích motorististické veřejnosti je Delta Integrale produkovaná v letech 1987 až 1995, jejíž závodní verze celkem sedmkrát ukořistila titul mistra světa skupiny B.
Nicméně plnopohonná turbobestie není přes svoji slávu tím nejsprávnějším reprezentantem odkazu Lancie - ten je potřeba spatřovat spíše v luxusních vozech vysokých výkonů, bezpříkladné technické úrovně a bohaté komfortní výstroje, jako Gamma či Thema.
Prvním dieselovým modelem značky Lancia se v červnu roku 1984 stal model Prisma, v němž mohl pracovat klasický „ritmo-diesel“ o objemu 1929 cm3 v provedení bez turba i s ním. Právě Prisma 1,9 D (47 kW) je jediným atmosférickým dieselem v historii výrobce, protože ten později správně pochopil, že lidé od něj čekají suverénnější dynamiku. Nástupce prismy, model Dedra, stejně jako s ním spřízněný typ Delta druhé generace již mohly mít pouze přeplňovanou verzi tohoto agregátu s výkonem zvýšeným na 66 kW.
Pořádný diesel se představil jen o pár měsíců později v modelu Thema - šlo o 2,4litrový čtyřválec Iveco Sofi m o výkonu 74 kW. V roce 1988 stoupl jeho objem na 2,5 litru, výkon na 85 kW a točivý moment z 217 na 245 N.m.
Čtyřválec určený původně pro dodávky a lehké nákladní automobily se za nasazení v osobním voze odvděčoval takřka neomezenou životností a vynikajícím zátahem. S přiznivým průběhem točivého momentu se thema nebránila ani nasazení ve vleku.
V roce 1994 s nástupem modelu Kappa skončila éra odolného čtyřválce a přišel 2,4litrový pětiválec s blokem již stejným, jaký využívá dodnes vyráběné JTD. Agregát 2,4tds měl výkon 92 kW, který však rozvíjel ztuha a až ve vysokých otáčkách. Navíc trpěl vysokým tepelným namáháním hlavy válců, která často praskala. Kritické připomínky zaznívaly také na spotřebu oleje. V roce 1996 byl modifi kován, dostal nové písty a větší předkomůrky v hlavě.
Skutečnou pomocí však byl až přechod na přímý vstřik paliva Common Rail a označení JTD v roce 1998. První verze měla výkon 100 kW a nedisponovala ještě aktivní regulací plnicího tlaku - ta pasívní využívající k naklápění lopatek statoru přetlak ze sacího potrubí často zatuhávala a výsledkem bylo kolísání tahu při akceleraci.
Modernizovaných variant motoru se dočkal až následující kosmicky tvarovaný model Thesis, u nějž výkon JTD stoupl na 110 kW. Ještě více, celých 127 kW vyvinula jeho 20ventilová varianta Multijet nabízená od roku 2004.

Uživatelský avatar
Kůrkyn 38
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 7053
Registrován: čtv čer 30, 2005 14:50
Kontaktovat uživatele:

#51 Příspěvek od Kůrkyn 38 »

Ještě že tu jednu ropnou bezturbovku mám :lol:
xxxx

Uživatelský avatar
Dresik 28
Administrator
Administrator
Příspěvky: 9943
Registrován: pát kvě 13, 2005 12:03
Bydliště: Praha-východ

#52 Příspěvek od Dresik 28 »

Taky sem mel, dokonce dve :D
Lancia Delta HF Integrale 8v
Lancia Beta 1300
Alfa Romeo 75 1600 carb
Alfa Romeo MiTo 1.4TB QV
Iveco Daily bus
Iveco Daily I odtahový speciál
ITALMOTORI

Radim

#53 Příspěvek od Radim »

AUTOCAR
Rubrika Hrdinové minulosti

LanciaThesis
Bizarní vzhled s podvozkem chatrnějším než italská vláda.

Lancia Thesis má poněkud mysteriózní kouzlo. Částečně proto, že se jich prodalo poměrně málo, a částečně kvůli tomu, že vypadá docela neobvykle. Alespoň zpředu, kde chromovaná tradiční mřížka chladiče připomíná středověký štít a zezadu jí žár gotických světel dodává podobu, kterou u žádného jiného vozu na silnici neuvidíte (tedy kromě Morganu Aeromax, který si je vypůjčil). Z boku pak Thesis (údajně se to vyslovuje jako tej-sis) vypadá jako klasický tříprostorový vůz, kde čumák a zadek obepínají běžný nudný střed. Což je trochu škoda. Těžkopádnost vás zklame ještě více, když si vzpomenete na původ designu Thesisu. Ten vychází z úderného konceptu z roku 1998 jménem Dialogos. Jeho čisté boky, dřevěná podlaha, jemně tvarovaná palubka a obráceně otevírané zadní dveře slibovaly osvěžující přístup. Jenže odvaha v Lancii ochabla a produkční verze zaměnila jemnost za všednější přístup. Vzhledem k tomu, že prodejní výsledky z nejúspěšnějších let se sotva objeví v nějakém srovnávacím grafu s řadou 5, třídou E nebo A6, klidně mohli pustit opratě a vyrobit něco opravdu odlišného. Zejména když i přes ztrátu dřevěné podlahy a hladce tvarovaných sedadel máte uvnitř zvláštní pocit. Použití dřeva, krémové budíky a bohatě čalouněné sedačky vás lákají k jízdě spolu se systémem vyhřívání, chlazení a masáží, jenž může být instalován do sedaček vpředu i vzadu.
V Británii je těchto vozů nedostatek, protože se vyráběly pouze s levostranným řízením, což mé čekání na svezení značně prodloužilo, a nakonec jsem musel vzít zavděk sedadlem spolujezdce. 1 to však stačilo, abych odhalil, že trpěla stejným problémem jako každý jiný výrobek firmy Fiat Auto tehdejší doby - neschopností absorbovat ostré příčné rýhy bez skřípavých vibrací z palubní desky.
Může to znít jako scestná báze k posuzování auta, jenže já doufal, že si tuto auru mírné křehkosti Lancia odpustí. Během několika minut na palubě Thesisu jsem znal odpověď. Auto přejelo dilatační spáru a uslyšel jsem ten mdlý umělohmotný křápanec v palubce chvějící se strachem z toho, že to příště zavěšení opět nezvládne pobrat. Ach, jaké zklamání...
O několik let později jsem se svezl v Lancii Thesis v Británii a objevil auto nepříliš schopné v oboru vymetání zatáček.
Ale ty svůdné zadní lampy a elegantní italský interiér mě trochu ponoukají ke koupi, zejména když je u nás skoro nevidíte. Je jich tu tak málo, že jsem musel prohledávat italský internet.
RICHARD BREMNER

Jura 197

#54 Příspěvek od Jura 197 »

Aby se ten pan Richard Bremner z toho jednoho křupnutí v palubce neposral.....

Uživatelský avatar
Jan 69
Příspěvky: 2331
Registrován: čtv říj 27, 2005 17:53
Bydliště: Praha 6

#55 Příspěvek od Jan 69 »

jj :lol:
Lancia Beta Coupe 1300,2000,VX
Alfa Romeo 75, Sprint, 159 SW
Fiat 127, Uno, 600D, 131

Uživatelský avatar
Harous 239
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 8395
Registrován: pát bře 31, 2006 09:28
Bydliště: Kolín

#56 Příspěvek od Harous 239 »

RICHARD BREMNER píše: O několik let později jsem se svezl v Lancii Thesis v Británii a objevil auto nepříliš schopné v oboru vymetání zatáček.
Jake prekvapeni... :haha:
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Radim

#57 Příspěvek od Radim »

čas od času najdu ve firemním archivu během práce takovýhle zajímavý články. Autocar je na italy obecně přísnější, ale já už to beru s nadhledem a někdy se u těch obratů docela bavím.
nicméně o tom tlumení příčných nerovností - mají to Alfy, ať už současný nebo i ty minulý jako 156,147.. v thesis jsem nejel, ale nelze si nevšimnout že si an to stěžuje víc lidí, takže na tom asi něco je. u auta taková třídy by se to stávat nemělo. ono osud thesis je podobný nedávným jaguarům - technika zastaralá, takže marketing to měl postavit na exkluzivitě a odlišení z davu. v případě jaguaru to zprznili filosofií jaguar i pro chudé (X a slevy na S), u thesis asi designem, i když mě osobně přijde, že určité kouzlo má. Fiat na ní prodělal kalhoty,ale ti kdo ji dnes mají budou mít za deset dvacet let poměrně unikát. :D

Uživatelský avatar
Dan 1
Administrator
Administrator
Příspěvky: 5440
Registrován: úte bře 15, 2005 22:09
Bydliště: Praha

#58 Příspěvek od Dan 1 »

Hlavně Autocar má úplně jiná měřítka, ti jsou schopni dát náklaďáku špatné hodnocení jen proto, že nemá zrychlení jako Veyron Jinak třeba o Integrale psali docela dobře.
Lancia Kappa Coupé 2.0t 16v
Lancia Kappa SW 2.0t 16v (RZ v depozitu)
Lancia Lybra SW 2.4 JTD

Radim

#59 Příspěvek od Radim »

něco jsem si schvalně zkusil najit tak to vyhodilo za posledni rok a pul 22 textu.neco jsou plky,neco je pomerne zajimavy.
http://leteckaposta.cz/775515174

Uživatelský avatar
Harous 239
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 8395
Registrován: pát bře 31, 2006 09:28
Bydliště: Kolín

#60 Příspěvek od Harous 239 »

Prejizdeni nerovnosti at u Thesise zdrbnou, ale u luxusni limuziny si stezovat na cosi jako neohrabanost mezi kuzelama je uchylny. :lol:
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Odpovědět