Co vlastně přinesla Lancia,Fiat,Alfa,svět. autoprůmyslu ?

Netechnický debatní kroužek o všem, co vás napadne...
Zpráva
Autor
Michal Špička

#61 Příspěvek od Michal Špička »

Řekni jim ať srovnají design italských aut s čímkoli jiným-nesrovnatelný rozdíl!

Uživatelský avatar
PlumJelinek 284
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 1146
Registrován: pát zář 14, 2007 22:34
Bydliště: Praha 5 - Zbraslav
Kontaktovat uživatele:

Re: Co vlastně přinesla Lancia,Fiat,Alfa,svět. autoprůmyslu

#62 Příspěvek od PlumJelinek 284 »

Mám takovej svůj malej seznam inovací, v čem byli italové v autoprůmyslu první. Pokud budete vědět něco dalšího, budu rád za doplnění.


1903 První auto s plynovým pedálem a čtyřstupňovou převodovkou (Fiat 24-32HP)
1913 První auto s kompletní elektroinstalací (Lancia Theta)
1922 První auto se samonosnou karoserií (Lancia Lambda)
1922 První auto s nezávislým zavěšením kol (Lancia Lambda)
1922 První auto s hydraulickými tlumiči (Lancia Lambda)
1922 První auto se zavazdlovým prostorem začleněným do karoserie (Lancia Lambda)
1922 První auto s brzdami na všech 4 kolech (Lancia Trikappa)
1931 První auto s hydraulickým brzdovým systémem (Fiat 522)
1948 První sériové auto s pětistupňovou manuální převodovkou (Lancia Ardea)
1950 První auto s vidlicovým šestiválcem (Lancia Aurelia)
1967 První auto s cyklovačem stěračů v základní výbavě (Fiat 125)
1979 První auto schopné spalovat čistý ethanol E100 (Fiat 147)
1983 První auto vybavené předchůdcem systému start-stop, tzv. Energy Saving (Fiat Regata ES)
1984 První auto s elektricky sklápěnými zrcátky (Lancia Thema)
1986 První dieselové auto s přímým vstřikováním paliva (Fiat Croma)
1998 První coomon-rail diesel (Alfa Romeo, Fiat, Lancia)
1998 První auto s barevným LCD displayem ve standardní výbavě (Alfa Romeo 166))
1999 První auto střední třídy s barevným LCD displayem ve standardní výbavě (Lancia Lybra)
2001 První auto se sériově montovanými zadními LED světly (Lancia Thesis)
EX: Lancia Kappa 2.4 JTD
EX: Lancia Lybra SW 2.4 JTD Emblema
EX: Jeep Grand Cherokee 5.2 V8 Limited
Lancia Delta 1.9 Twin Turbo Multijet Platino

Uživatelský avatar
vonkreuz
Příspěvky: 688
Registrován: úte led 15, 2013 01:11
Bydliště: Bytča (SK) / Havl.Brod

Re: Co vlastně přinesla Lancia,Fiat,Alfa,svět. autoprůmyslu

#63 Příspěvek od vonkreuz »

Myslím že také
1985 - první auto s kompresorem a turbem (Lancia Delta S4)
Když vidím Alfu, smekám svuj klobouk.
H.F.

Tipo936 3.0 V6 Super 99´, Myš
Tipo164 2.5 TD 98', Malý Farina
Tipo834 2.0 VIS 93´, Krabice
Tipo932 2.5 V6 SW fl addio
Nové díly na prodej

pamel 646
Příspěvky: 76
Registrován: ned úno 01, 2015 18:31

Re: Co vlastně přinesla Lancia,Fiat,Alfa,svět. autoprůmyslu

#64 Příspěvek od pamel 646 »

1994 první auto s nastavitelným volantem ve dvou směrech (kappa)

Uživatelský avatar
Dan 1
Administrator
Administrator
Příspěvky: 5440
Registrován: úte bře 15, 2005 22:09
Bydliště: Praha

Re: Co vlastně přinesla Lancia,Fiat,Alfa,svět. autoprůmyslu

#65 Příspěvek od Dan 1 »

Patenty nebo inovace od Lancie jsou na historie" onclick="window.open(this.href);return false;, k seznamu Vojty je tam ještě dalších pár věcí.
Lancia Kappa Coupé 2.0t 16v
Lancia Kappa SW 2.0t 16v (RZ v depozitu)
Lancia Lybra SW 2.4 JTD

Uživatelský avatar
Pavel 3
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 5483
Registrován: úte bře 15, 2005 22:38
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Co vlastně přinesla Lancia,Fiat,Alfa,svět. autoprůmyslu

#66 Příspěvek od Pavel 3 »

taky proměnlivou délku sacího potrubí měl první Fiat Croma a krátce na to i Thema
Lancia Thema SW 2.0 16V V.I.S.

Uživatelský avatar
vonkreuz
Příspěvky: 688
Registrován: úte led 15, 2013 01:11
Bydliště: Bytča (SK) / Havl.Brod

Re: Co vlastně přinesla Lancia,Fiat,Alfa,svět. autoprůmyslu

#67 Příspěvek od vonkreuz »

Dan 1 píše:Patenty nebo inovace od Lancie jsou na historie" onclick="window.open(this.href);return false;, k seznamu Vojty je tam ještě dalších pár věcí.
Sepsal jsem data z tohoto vlákna a z odkazovaného článku do jednoho bloku:

1903 První auto s plynovým pedálem a čtyřstupňovou převodovkou (Fiat 24-32HP)
1907/1908 První auto s vysokootáčkov motor V4 (Lancia Alfa)
1909 První auto s přívodem směsi přes stojící ventily -(Lancia Beta)
1909 První auto s blokem motoru s odnímatelnou hlavou válců (Lancia Beta)
1913 První trojnásobně přestavitelný sloupek řízení (Lancia Theta)
1913 První auto s řetězem ovládanou převodovou brzdou (Lancia Theta)
1913 První vícelamelová suchá spojka (Lancia Theta)
1913 První patentované ocelové disky (Lancia Theta)
1913 První auto s kompletní elektroinstalací (Lancia Theta)
1918 První příprava směsi pro motor V12 pouze jedním karburátorem
1921 První rozvody v hlavě motoru (Lancia Dikappa)
1922 První auto se samonosnou karoserií (Lancia Lambda)
1922 První auto s nezávislým zavěšením kol (Lancia Lambda)
1922 První auto s hydraulickými tlumiči (Lancia Lambda)
1922 První auto se zavazdlovým prostorem začleněným do karoserie (Lancia Lambda)
1922 První auto s brzdami na všech 4 kolech (Lancia Trikappa)
1928 První konstrukce vidlicového motoru s úzkým úhlem sevření válců - italové všeobecně
1931 První auto s hydraulickým brzdovým systémem (Fiat 522)
1931 První pružné uložení motoru (Lancia Astura)
1931 První protiběžně otevírané dveře bez podpěrného B sloupku (Lancia Astura)
1937 První hliníková pouzdra klikové hřídele (Lancia Aprilia)
1947 První šikmé rameno zadní nápravy
1948 První sériové auto s pětistupňovou manuální převodovkou (Lancia Ardea)
1950 První auto s V6 s úhlem sevření válců 60°(Lancia Aurelia)
1950 První teplotně řízená žaluzie k řízení průchodnosti před chladičem (Lancia Aurelia)
1950 PRvní pohon vačkových hřídelí rozvodovým řetězem s hydraulickým napínákem (Lancia Aurelia)
1967 První auto s cyklovačem stěračů v základní výbavě (Fiat 125)
1979 První auto schopné spalovat čistý ethanol E100 (Fiat 147)
1983 První auto vybavené předchůdcem systému start-stop, tzv. Energy Saving (Fiat Regata ES)
1984 První auto s elektricky sklápěnými zrcátky (Lancia Thema)
1985 První auto zároveň s kompresorem a turbem (Lancia Delta S4)
1986 První dieselové auto s přímým vstřikováním paliva (Fiat Croma)
1991 První auto s proměnnou délkou sání (Lancia Thema 2.0 V.I.S.)
1994 První auto s nastavitelným volantem ve dvou směrech (Lancia Kappa)
1998 První coomon-rail diesel (Alfa Romeo, Fiat, Lancia)
1998 První auto s barevným LCD displayem ve standardní výbavě (Alfa Romeo 166))
1999 První auto střední třídy s barevným LCD displayem ve standardní výbavě (Lancia Lybra)
2001 První auto se sériově montovanými zadními LED světly (Lancia Thesis)

Bez určení roku
- blok motoru odlitý do jednoho kusu (Monobloc)
- ve dvou rovinách přesazená kliková hřídel
- patent na přímou montáž motoru do nosné karoserie
Když vidím Alfu, smekám svuj klobouk.
H.F.

Tipo936 3.0 V6 Super 99´, Myš
Tipo164 2.5 TD 98', Malý Farina
Tipo834 2.0 VIS 93´, Krabice
Tipo932 2.5 V6 SW fl addio
Nové díly na prodej

jindřich 333
Příspěvky: 28
Registrován: úte led 19, 2010 22:40

Re: Co vlastně přinesla Lancia,Fiat,Alfa,svět. autoprůmyslu

#68 Příspěvek od jindřich 333 »

pamel 646 píše:1994 první auto s nastavitelným volantem ve dvou směrech (kappa)
Blbost, volant stavitelný ve dvou osách mrla Alfa 75 již v roce 1986.

Uživatelský avatar
vonkreuz
Příspěvky: 688
Registrován: úte led 15, 2013 01:11
Bydliště: Bytča (SK) / Havl.Brod

Re: Co vlastně přinesla Lancia,Fiat,Alfa,svět. autoprůmyslu

#69 Příspěvek od vonkreuz »

Když vidím Alfu, smekám svuj klobouk.
H.F.

Tipo936 3.0 V6 Super 99´, Myš
Tipo164 2.5 TD 98', Malý Farina
Tipo834 2.0 VIS 93´, Krabice
Tipo932 2.5 V6 SW fl addio
Nové díly na prodej

Uživatelský avatar
petr.n 661
Příspěvky: 88
Registrován: pon dub 28, 2014 18:39
Bydliště: Děčín

Re: Co vlastně přinesla Lancia,Fiat,Alfa,svět. autoprůmyslu

#70 Příspěvek od petr.n 661 »

krásnej příběh..
Lancia Thema 2.0 i.e.1988
Lancia Kappa 2.4 i 1995
Lancia Lybra SW 2.4 jtd 2002
Lancia Delta 1.4T 2008
Lancia Lybra SW 1.6 2000..ex

Uživatelský avatar
Richie 10
Příspěvky: 6401
Registrován: úte bře 22, 2005 09:18
Kontaktovat uživatele:

Re: Co vlastně přinesla Lancia,Fiat,Alfa,svět. autoprůmyslu

#71 Příspěvek od Richie 10 »

pěkné...
Mazda 6 GH 2.5i Dynamic (Sport)
EX - Lancia Dedra SW 1.6 16v, EX - Lancia Dedra 1.6 ie
EX - Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v, Alfa Romeo 156 2.4 JTD, Alfa Romeo 33 1.5 4x4, Alfa Romeo Alfetta GTV 2.0

Uživatelský avatar
Jarda 357
Příspěvky: 125
Registrován: úte dub 22, 2008 12:18
Bydliště: Benešov

Re: Co vlastně přinesla Lancia,Fiat,Alfa,svět. autoprůmyslu

#72 Příspěvek od Jarda 357 »

Lancia Delta Platino 1,9 JTDm Twin turbo
ex. Lancia Lybra SW 2,4JTD
ex. Fiat Marea TD100

Uživatelský avatar
Richie 10
Příspěvky: 6401
Registrován: úte bře 22, 2005 09:18
Kontaktovat uživatele:

Re: Co vlastně přinesla Lancia,Fiat,Alfa,svět. autoprůmyslu

#73 Příspěvek od Richie 10 »

uz to tu je ... forum/viewtopic.php?f=12&t=36292&start=1110" onclick="window.open(this.href);return false;
Mazda 6 GH 2.5i Dynamic (Sport)
EX - Lancia Dedra SW 1.6 16v, EX - Lancia Dedra 1.6 ie
EX - Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v, Alfa Romeo 156 2.4 JTD, Alfa Romeo 33 1.5 4x4, Alfa Romeo Alfetta GTV 2.0

Uživatelský avatar
Jarda 357
Příspěvky: 125
Registrován: úte dub 22, 2008 12:18
Bydliště: Benešov

Re: Co vlastně přinesla Lancia,Fiat,Alfa,svět. autoprůmyslu

#74 Příspěvek od Jarda 357 »

Byl si rychlejší :D
Lancia Delta Platino 1,9 JTDm Twin turbo
ex. Lancia Lybra SW 2,4JTD
ex. Fiat Marea TD100

Odpovědět