pravda o Harousovi
- Bonanza 270
- Příspěvky: 4403
- Registrován: čtv říj 18, 2007 20:59
- Bydliště: u Kyjova
- Harous 239
- Člen klubu
- Příspěvky: 8397
- Registrován: pát bře 31, 2006 09:28
- Bydliště: Kolín
Jasne ze finale zalezi na tom jak to brzdi a ne na tom cim. Jen me to zajima a je divny, ze maj na strankach protichudny informace.
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
je to tak, že provozní brzda je kotoučová a parkovací je bubnová (na bubnu je kotouč) kotouče na zadek stojí 2400,- v druhovýrobě (oba) a destičky 1300,- (sada). Cena na model z r. 1998... ATE
Výsledkem je vysoká neodpružená hmota na zadní nápravě a tím pádem snížené pohodlí. K tomu přispívá ještě hmotnost homokinetického klouby a část poloosy a zesílené zadní zavěšení kola. 1 kotouč = 4,4 kg + vehikly v bubnové brzdě
Na 159 1,9 (shodné na 156) stojí oba kotouče Brembo 3400,- desky v náhradě jsem nenašel. 1 kotouč 4,1 kg
Takže když k tomu vezmu hmotnost homokloubu cca 2 kg, tak máme Alfu na zadním kole o 2,5 kg lehčí. A to je těch 2,5 kg, které jdou na každé nerovnosti dolu a nahoru... a namáhají posádku, tlumiče, silentbloky atd...
Proč má asi Alfa 75 brzdy u převodovky?
Výsledkem je vysoká neodpružená hmota na zadní nápravě a tím pádem snížené pohodlí. K tomu přispívá ještě hmotnost homokinetického klouby a část poloosy a zesílené zadní zavěšení kola. 1 kotouč = 4,4 kg + vehikly v bubnové brzdě
Na 159 1,9 (shodné na 156) stojí oba kotouče Brembo 3400,- desky v náhradě jsem nenašel. 1 kotouč 4,1 kg
Takže když k tomu vezmu hmotnost homokloubu cca 2 kg, tak máme Alfu na zadním kole o 2,5 kg lehčí. A to je těch 2,5 kg, které jdou na každé nerovnosti dolu a nahoru... a namáhají posádku, tlumiče, silentbloky atd...
Proč má asi Alfa 75 brzdy u převodovky?
xxxx
- Harous 239
- Člen klubu
- Příspěvky: 8397
- Registrován: pát bře 31, 2006 09:28
- Bydliště: Kolín
A myslis, ze je to u novyho stejny jako to bylo v roce 1998? Nenasel jsem kolik stoji zadni kotouce, ale za predni Brembo chtej malo pres 1500Kc (na 2.0 benzin od r.v. 2003).
Netusil jsem, ze zrovna na Tebe pusobi Subaru jak cervenej hadr na bejka...
Netusil jsem, ze zrovna na Tebe pusobi Subaru jak cervenej hadr na bejka...
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
podle obrázku na subaru.cz je zadní brzda kotouč + buben i u legacy model 09.
Ber to tak, že je tam všechno dvakrát + k tomu ještě ten pohon.
Neříkám, že se to vysype. Ale má se tam co vysypat.
kamarád přivezl o prázdninách Land Rover z bazaru se 150 tis. km a první co udělal bylo že vyměnil ložiska v zadním diferenciálu. Kdyby to měl dát do servisu tak se mu na to vykašlou a nabídnou mu nový dif. nevím jak u Sub, ale o Rovera to byla konstrukce jak na favoritu a to bych řekl, že LR je v 4x4 třída. Normální hrachovina.
Na Alfě se vymáčkne pár silentbloků a je opraveno, v té době už budou v druhovýroě na trhu.
Dráždí mě ta dnešní móda 4x4, když se po dálnici honí všechny ty traktory s megamotory, které musí točit všechny ty diferenciály a kardany a úplně zbytečně.
Nejsme v Rusku na hliněných cestách, tady stačí Q2.
Ber to tak, že je tam všechno dvakrát + k tomu ještě ten pohon.
Neříkám, že se to vysype. Ale má se tam co vysypat.
kamarád přivezl o prázdninách Land Rover z bazaru se 150 tis. km a první co udělal bylo že vyměnil ložiska v zadním diferenciálu. Kdyby to měl dát do servisu tak se mu na to vykašlou a nabídnou mu nový dif. nevím jak u Sub, ale o Rovera to byla konstrukce jak na favoritu a to bych řekl, že LR je v 4x4 třída. Normální hrachovina.
Na Alfě se vymáčkne pár silentbloků a je opraveno, v té době už budou v druhovýroě na trhu.
Dráždí mě ta dnešní móda 4x4, když se po dálnici honí všechny ty traktory s megamotory, které musí točit všechny ty diferenciály a kardany a úplně zbytečně.
Nejsme v Rusku na hliněných cestách, tady stačí Q2.
xxxx
- Bonanza 270
- Příspěvky: 4403
- Registrován: čtv říj 18, 2007 20:59
- Bydliště: u Kyjova
- Harous 239
- Člen klubu
- Příspěvky: 8397
- Registrován: pát bře 31, 2006 09:28
- Bydliště: Kolín
Kdyby si videl v cem a kudy obcas musim jezdit tak by ses divil, ze neshanim Nivu... Krome toho uvitam ctyrkolku i kvuli jizdnim vlastnostem. A Legacy kombi 2.0D zrovna nepovazuju za traktor s megamotorem, neni to Touareg 4.0TDI...
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
- Harous 239
- Člen klubu
- Příspěvky: 8397
- Registrován: pát bře 31, 2006 09:28
- Bydliště: Kolín
Uz zase? Kdyz si na to ty baby vydelaj at si koupej co chtej ne?Bonanza 270 píše:tohle chapu ale vysvetli to tem babam co chcou mega auta s mega motorama a mega ptaky...
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
- Tomáš-Oaza 7
- Příspěvky: 14203
- Registrován: stř bře 16, 2005 11:22
- Bydliště: NIKOL CITY-608479374
- Kontaktovat uživatele:
takhle to má i moje stará herka z ModenyTomáš-Oaza 7 píše:na mazde sem taky mel spojeny zadni kotouce s bubnovou brzdou a problemy nejsou
viděl jsem fotky z míst, kam Harous pracovně jezdí. když může mít čtyřkolu za cenu předkolky, byť silnější, neřešil bych to. 159 je nízká, na posobný styl používání zoufale nepraktická, s choulostivými nápravami. silentblok se vypaltí vyměnit asi tak, že koupíš radši 2 ramena - ale v ceně celé nápravy u klasického McPhersonu. Mám 156, vím o čem mluvím. Legacy je nízký kombík, prostorný a spolehlivý. servis a spolehlvost je určitě na vyšší úrovni než u 159, kterou dělají lemplové na italském jihu. bohužel..
Z technického hlediska porovnáváte nesrovnatelné. To mě na této debatě točí nejvíc.
159 s předním pohonem a legacy s pohonem 4x4 (obojí za stejné peníze). Za pohon 4x4 např. u dodávky se připlácí 100 tis. Kč, takže u Legacy je ekvivalent této částky zákonitě někde ušetřen.
porovnávali jste třeba servisní intervaly a počítali jste cenu servisu za danou dobu?
159 s předním pohonem a legacy s pohonem 4x4 (obojí za stejné peníze). Za pohon 4x4 např. u dodávky se připlácí 100 tis. Kč, takže u Legacy je ekvivalent této částky zákonitě někde ušetřen.
porovnávali jste třeba servisní intervaly a počítali jste cenu servisu za danou dobu?
xxxx
celé to an mě působí jako contradicio in adjecto - doporučuješ na poloterénní a firemní ježdění kombík odvozený ze sportovního sedanu a zatracuješ auto, které je primárně postavené k tomu aby bylo použitelné i mimo silnici a uvezlo hodně věcí.
Kůrky tak zkus napsat proč bys ve stejné cenové relaci vzal předkolku místo 4koly, s lepším ale choulostivějším zavěšením, méně praktickou a spolehlivou? alfa je akorát hezčí, ale i to je subjektivní. snad ne proto, že je to made in FIAT? já mám italy rád, snažím se udržet při životě jednu olítanou mrchu (a že mě už stála majlant) ale pokud ej toto motivem, tak je mi podobné uvažování cizí.
Kůrky tak zkus napsat proč bys ve stejné cenové relaci vzal předkolku místo 4koly, s lepším ale choulostivějším zavěšením, méně praktickou a spolehlivou? alfa je akorát hezčí, ale i to je subjektivní. snad ne proto, že je to made in FIAT? já mám italy rád, snažím se udržet při životě jednu olítanou mrchu (a že mě už stála majlant) ale pokud ej toto motivem, tak je mi podobné uvažování cizí.